Brugwachtershuisje, Servaasbrug
Servaasbrug 1
6221ES Maastricht
Nederland
Edith Eussen & Rafael Philippen
UPHO, 2016
Edith Eussen, 1973, Heerlen
http://www.edith-eussen.nl
Rafaël Philippen, 1972, Maastricht
https://www.rafaelphilippen.nl
Beiden:
Kunstacademie St. Joost Breda Fotografie (1995- 1999)
Post St. Joost Breda Fotografie Master (1999 - 2001)
De fotoseries van Edith Eussen hebben als uitgangspunt een associatieve benadering van de werkelijkheid. Verschillende elementen en situaties worden naast elkaar geplaatst en leveren tezamen een nieuw onverwacht totaalbeeld op: een ritmisch kloppende opeenvolging van gebeurtenissen, met zijn eigen logica, zoals ook in het geheugen meerdere tijden en ervaringen naast elkaar bestaan, zonder chronologisch of logisch verklaarbaar verloop.
De foto's van Rafaël Philippen verbeelden de mens in zijn (sub-urbane) landschap. Hij hanteert niet alleen ordening en tijdsverloop maar ook ritme en melodie om een verhaal te vertellen. Centraal in zijn werk staat de kwetsbaarheid van de lege ruimte. Het lukt hem om binnen de grenzen van de werkelijkheid een idylle op te roepen of die juist te ontmaskeren.
Zij tonen foto’s uit hun gezamenlijke project en bijbehorende boek: UPHO unidentified photographic object.
Het boek, met tekstbijdragen van Frits Gierstberg (Nederlands Fotomuseum), Luc De Vos (GORKI) en Leon Verdonschot, kwam in 2016 uit.
Edith Eussen, 1973, Heerlen
http://www.edith-eussen.nl
Rafaël Philippen, 1972, Maastricht
https://www.rafaelphilippen.nl
Beiden:
Kunstacademie St. Joost Breda Fotografie (1995- 1999)
Post St. Joost Breda Fotografie Master (1999 - 2001)
De fotoseries van Edith Eussen hebben als uitgangspunt...
Edith Eussen, 1973, Heerlen
http://www.edith-eussen.nl
Rafaël Philippen, 1972, Maastricht
https://www.rafaelphilippen.nl
Beiden:
Kunstacademie St. Joost Breda Fotografie (1995- 1999)
Post St. Joost Breda Fotografie Master (1999 - 2001)
De fotoseries van Edith Eussen hebben als uitgangspunt een associatieve benadering van de werkelijkheid. Verschillende elementen en situaties worden naast elkaar geplaatst en leveren tezamen een nieuw onverwacht totaalbeeld op: een ritmisch kloppende opeenvolging van gebeurtenissen, met zijn eigen logica, zoals ook in het geheugen meerdere tijden en ervaringen naast elkaar bestaan, zonder chronologisch of logisch verklaarbaar verloop.
De foto's van Rafaël Philippen verbeelden de mens in zijn (sub-urbane) landschap. Hij hanteert niet alleen ordening en tijdsverloop maar ook ritme en melodie om een verhaal te vertellen. Centraal in zijn werk staat de kwetsbaarheid van de lege ruimte. Het lukt hem om binnen de grenzen van de werkelijkheid een idylle op te roepen of die juist te ontmaskeren.
Zij tonen foto’s uit hun gezamenlijke project en bijbehorende boek: UPHO unidentified photographic object.
Het boek, met tekstbijdragen van Frits Gierstberg (Nederlands Fotomuseum), Luc De Vos (GORKI) en Leon Verdonschot, kwam in 2016 uit.