Maastricht Photo Festival 2019

Tickets Menu
  • Home
  • exposanten
  • Locaties
  • programma
  • over
  • contact
  • Tickets
  • Engels
  • Nederlands

Theater aan het Vrijthof

Vrijthof 47
6211LE Maastricht
Nederland

Werner Mantz

Keulen, 1901 - Eijsden, 1983

Na zijn vlucht voor het nationaalsocialisme leefde en werkte de internationaal bekende architectuurfotograaf Werner Mantz in en vanuit Maastricht. Daar legde hij onder meer het religieuze leven vast in schitterende zwartwit beelden. Projecties en prints representeren de kwetsbare originelen.

Werner Mantz had sinds 1932 een tweede fotoatelier in het rustige en fotogenieke Maastricht, waar hij zich in 1938 definitief vestigde. Inmiddels had hij met zijn onnavolgbare daglichttechniek zowel in Duitsland als in Nederland naam gemaakt als architectuurfotograaf. Daarnaast werd hij bekend om zijn (kinder) portretfotografie. Generaties Maastrichtenaren hebben zich door hem laten vereeuwigen. Geen geschikt daglicht betekende ‘morgen terugkomen’. Als fotograaf van religieuze onderwerpen is Werner Mantz vooral bekend om zijn ‘Sterre der Zee’. In de expositie ‘Het vrouwelijke in de religie’ wordt aandacht besteed aan deze, wellicht, minder bekende fotografie van Mantz.

“Sterre der Zee – Het vrouwelijke in de religie”

Na zijn vlucht voor het nationaalsocialisme leefde en werkte de internationaal bekende architectuurfotograaf Werner Mantz in en vanuit Maastricht. Daar legde hij onder meer het religieuze leven vast in schitterende zwartwit beelden. Projecties en prints...

Na zijn vlucht voor het nationaalsocialisme leefde en werkte de internationaal bekende architectuurfotograaf Werner Mantz in en vanuit Maastricht. Daar legde hij onder meer het religieuze leven vast in schitterende zwartwit beelden. Projecties en prints representeren de kwetsbare originelen.

Werner Mantz had sinds 1932 een tweede fotoatelier in het rustige en fotogenieke Maastricht, waar hij zich in 1938 definitief vestigde. Inmiddels had hij met zijn onnavolgbare daglichttechniek zowel in Duitsland als in Nederland naam gemaakt als architectuurfotograaf. Daarnaast werd hij bekend om zijn (kinder) portretfotografie. Generaties Maastrichtenaren hebben zich door hem laten vereeuwigen. Geen geschikt daglicht betekende ‘morgen terugkomen’. Als fotograaf van religieuze onderwerpen is Werner Mantz vooral bekend om zijn ‘Sterre der Zee’. In de expositie ‘Het vrouwelijke in de religie’ wordt aandacht besteed aan deze, wellicht, minder bekende fotografie van Mantz.

“Sterre der Zee – Het vrouwelijke in de religie”

https://wernermantz.wordpress.com
  • Foto: Werner Mantz

    Foto: Werner Mantz

    Foto: Werner Mantz

    Foto: Werner Mantz